środa, 28 grudnia 2011

Słówka angielskie - pierwsza setka

Moja nauka angielskiego musi być urozmaicona. Czasowniki złożone chwilowo mi się znudziły i dlatego teraz zajmę się czymś innym. Powtórzę słówka angielskie i wiadomości dotyczące czegoś, o czym niewiele wiem, czyli o literaturze angielskiej i amerykańskiej. W szkole czytałem "Starego człowieka i morze", a poza programem to tylko Tolkiena i... to by było na tyle :)

Fiszkoteka, czyli nie tylko fiszki

Jestem naprawdę zaskoczony. Na fiszkotece znalazłem listę słówek oznaczających gatunki literackie po angielsku. Okazuje się, że ta stronka to dobry punkt startu dla poszukiwań słownictwa.


Najpierw gatunki:

fable - bajka
drama - dramat
epic - epos
autobiography - autobiografia :)
biography - biografia
essay - esej
novella - nowela
novel - powieść
tragedy - tragedia
fairy tale - baśń
myth - mit
fiction - beletrystyka

Inne słówka związane
:

novelist - powieściopisarz
review - recenzja
plot - wątek
fable - fabuła
introduction - wstęp
prologue - prolog
epilogue - epilog
preface - przedmowa
title - tytuł
subtitle - podtytuł
chapter - rozdział
hero - bohater
heroine - bohaterka

1/4 mam za sobą. Niedługo ciąg dalszy. Pozostanę przy słówkach na dłużej. Odpocznę sobie od czasowników złożonych. W tym roku już do nich nie wrócę :) Wyliczanka nie poszerzyła mojej wiedzy o pisarzach i ich dziełach, ale przynajmniej odświeżyłem słownictwo. Autorów poznam na wikipedii.

2 komentarze:

  1. bardzo fajne słówka - właśnie tego szukałem

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się bardzo fajne słówka angielskie! Czekam na ciąg dalszy!!!

    OdpowiedzUsuń