wtorek, 20 grudnia 2011

Nauka angielskiego będzie/nie będzie moją pasją?

Tak właśnie będzie! Polubię albo znienawidzę język angielski. Albo nauka angielskiego stanie się moją pasją, albo rzucę ją i zacznę się uczyć innego języka, na przykład niemieckiego. Języka naszych sąsiadów i dawnych okupantów. Musiałbym się nad tym zastanowić. Może to nie jest głupi pomysł?

Phrasal verbs - czasowniki złożone

Od czego zacząć? Powtórzenie słówek mi się przyda, ale nie jest to konieczne. Papierowe fiszki się nie znalazły, natomiast te dostępne online wyglądają nawet sensownie. Nauka słówek angielskich nie szła mi nigdy źle. Nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia zapamiętywałem łatwo. Trudniej wchodziły mi czasowniki, a właściwie czasowniki złożone. Na fiszkotece są zestawy do nauki phrasal verbs do firsta. Od nich można zacząć, od tych darmowych.


Pierwsza partia

to bring sb up - wychowywać

to settle down - ustatkować się

to write sth down - zapisywać

to get in - wchodzić

to get up - wstawać

to get on sth - wsiadać

to put sb/sth down - odkładać

to put sth on - zakładać

to put sb of sth - rozpraszać

to drop sb/sth off - podwozić

to drop in - zachodzić, wpadać

to turn sb/sth down - odrzucać

to turn sth on/off - włączać/wyłączać

to hold sb/sth up - powstrzymywać

to hold out - wytrzymywać


Jak na pierwszy raz, to tyle zupełnie wystarczy. Zrobię powtórkę i następnym razem może dobiorę się do pełnej wersji tych zestawów. Jeśli tylko nie przepuszczę całej kasy na prezenty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz